Inspirace a reference

U návrhu domu skautů jsem začal ze špatné strany. Navrhoval jsem a ani jsem nevěděl co. Proto jsem začal od začátku a důkladně rozebral pojmy, které by měla moje klubovna vyjadřovat. dospěl jsem k názoru, že prostor by měl hlavně být:
  • Bezpečný
  • Dobrodružný
  • Přátelský
  • Měl mít pevnou strukturu
Z toho jsem dospěl k mému inspiračnímu obrázku - včelímu úlu/plástvi.


Ta dle mě přesně vyjadřuje komunitu, která je i ve skautském oddílu. Zároveň, když si člověk plástve kreslí, tak jejich struktura ho nutí je neustále rozšiřovat, což vyjadřuje dobrodružství nekonečna. Další věc je pravidelná struktura, která dává prostoru jasná pravidla, která jsou dle mne důležitá i ve skautském oddílu.


K referenční stavbě jsem si vybral stavbu od japonského architekta Tadao Aldo - Rokko Housing One, která dle mne také vyjadřuje strukturu plástve, která neustále přibývá.

(Zdroj: https://en.wikiarquitectura.com/index.php/Rokko_Housing_I,_II,_and_III)

Komentáře

Oblíbené příspěvky