Příprava modelu


 Práce na modelu výstavních prostor v zemi pokračuje. Na základě inspiračního obrázkutematické koláže jsem vytvořil mnoho různých skic a návrhů, jak by měl tento prostor vypadat.



Prvním krokem bylo že jsem si vypsal, jaké vlastnosti by měl můj prostor mít.

  1.  Pak jsem si nakreslil několik prvoplánových skic o uspořádání prostoru.








 

Ve výběru skic můžete vidět:
  • Plán 2. modelu
  • Rozvržení schodů pro 1. model
  • Dveře
  • Nápad na gradaci prostoru dle inspiračního obrázku
  • Proporce místností - 4:9 (a také základní proporční poměr odvozený od inspiračního obrázku)
  • Možné rozložení místností
  • Plán modelu č. 3

Modely:

Model č. 1

První model byl rozvržen do 5 místností, kde uprostřed byla situována spojovací místnost se schodištěm, každá místnost začínala v jiné výškové úrovni. Jejich spojení bylo uskutečněno schodištěm, které klesalo vždy po 1 metru. Začínalo se v hloubce 2 m pod zemí a nejhlubší, spojovací místnost, klesla až do hloubky 6 m pod zemí. Tento model mi i více připomínal kořenový systém, který se mi asociuje se slovem země.

Model č. 2

 
Druhý model měl stejně veliké místnosti, jako první model - 4x9 metrů. Vypustil jsem ale spojovací místnost. Vchod do budovy byl dlouhým schodištěm, ze kterého se dalo jít do dvou postranních místností, jejichž podlaha začínala v hloubce 3 m pod úrovní země. Z těchto dvou místností se člověk dostal do třetí místnosti, která byla hluboko 4 m a z ní nakonec do čtvrté místnosti, která měla hloubku 5 m. V tomto modelu jsem chtěl znázornit jistou gradaci, která je v obrázku znázorněna stoupáním. I zde člověk může se více a hlouběji ponořovat do budovy, aby až je na úplném dně mohl vystoupat zpátky nahoru na sluneční světlo.

Model č. 3

Třetí model byl nakonec vybrán jako nejlepší. Prostor v něm se skládá z jedné členěné místnosti o rozměrech 18x8x6 m. Jsou zde 3 patra, která se pyramidově zmenšují a vždy z vyššího patra lze vidět na to nižší. Spojení mezi těmito patry je uskutečněno schody, které prostupují skrz celou stavbu. Velikost pater je také vždy v poměru 4:9 a jejich střed je mírně excentrický oproti středu hlavní místnosti.

Komentáře

Oblíbené příspěvky